Norsk Topphockey satser: - Klubbene har prioritert at vi skal øke
Etter ønske fra klubbene i Fjordkraft-ligaen utvider Norsk Topphockey og ansetter en kommersiell leder som skal jobbe sammen med Cato Cocozza.
Foto: Bjørn-Christian Roksvåg, nitten.no
Cocozza hadde sin første dag på kontoret som daglig leder så sent som i august og fortalte da nitten.no at man hadde sett på mulighetene for å øke bemanningen.
Fire måneder senere søker Norsk Topphockey en kommersiell leder som ifølge stillingsutlysningen «skal sitte i førersetet for å løfte Fjordkraft-ligaen og videreutvikle norsk ishockey på toppnivå – både kommersielt og organisatorisk».
- Det er klubbene som har prioritert at vi skal øke, sier Cocozza til nitten.no.
Dobler
Han er ansatt i Elitehockey AS som er eid 50 prosent av Norsk Topphockey AS og 50 prosent av Norges Ishockeyforbund og som har totalansvar for drift og kommersiell utvikling av Fjordkraft-ligaen.
Nå får Cocozza selskap på kontoret på Ullevaal stadion.
«Vi skal i årene fremover utvikle en sterk og slagkraftig sport i Norge, hvor vårt ambisiøse mål er å doble kjennskap og interesse for Fjordkraft-ligaen.For å oppnå det målet trenger vi en dedikert, visjonær og ryddig leder. Som kommersiell leder har du ansvaret for å følge opp eksisterende og inngå avtaler med nye samarbeidspartnere i tråd med våre verdier» heter det i stillingsutlysningen på finn.no.
«Du brenner for å finne nye og innovative måter å utnytte markedspotensialet i ligaen. Som kommersiell leder vil du sitte i førersetet for å løfte Fjordkraft-ligaen og sentralt styre og koordinere klubbene kommersielt. Dette er ikke den klassiske selgerjobben, men en hybrid kombinasjon av kommersiell leder og forretningsutvikler. I denne rollen, vil du både få ansvar for å utvikle og selge vår produktportefølje samt utvikle merkevaren norsk ishockey».
Klar på nyåret
Søknadsfristen går ut om én måned. Det er ønskelig at den kommersielle lederen skal ha høyere utdanning innen økonomi, ledelse, eller markedsføring og ha erfaring fra lignende stillinger.
«Du skal stå i front for vår produkt- og tjenesteportefølje, og skape unike opplevelser for publikum, supportere og samarbeidspartnere. Du skal aktivt bidra til at vi når våre overordnede mål om å befeste ishockey som den beste publikumsopplevelsen på den norske sportsarenaen - Norges mest underholdende liga».
De ti klubbene i Fjordkraft-ligaen er organisert gjennom Norsk Topphockey som deler eierskapet i Elitehockey AS sammen med Norges Ishockeyforbund.