EHL-lagene med over 100 millioner visninger i sosiale medier: - En enestående suksess
- Hockeyåret har vært en enestående suksess på alle fronter, melder Elitehockey og Norsk Topphockey i sin oppsummering.
Foto: Bjørn-Christian Roksvåg, nitten.no
- En stor suksess på alle fronter, melder interesseorganisasjonen Elitehockey i sin oppsummering av hockeysesongen.
Nitten.no omtalte tidligere i vår at samtlige ti klubber i EHL opplevde en tilskuerøkning forrige sesong. Snittet i EHL endte på hele 2041 mot 1865 forrige sesong og bikket 2000 for første gang.
121.976 er den nye tilskuerrekorden i sluttspillet. Finalene mellom Storhamar og Vålerenga snittet på hele 6197 - et tall selv ikke den svenske finaleserien kunne matche.
- Klubbene skal ha mye av æren for dette. Det jobbes godt med show og underholdning rundt omkring. Folk gleder seg til intro, starten av matchene og alt som skjer i hallene, sier Thomas Hallem Kristiansen, kommersiell leder i Norsk Topphockey, til EHLs hjemmeside.
TV 2-rekord
Hos rettighetshaver TV 2 økte seertallene i grunnserien med hele 35 prosent. Sluttspillet hadde et snitt på 24.300 seere - det er en økning på 20 prosent.
Gjennom sesongen så 100.000 unike brukere EHL-hockey på TV 2 Play. TV 2 Sport 1 og TV 2 Sport 2 melder om en vekst på 38 prosent.
- Å oppleve en slik økning i antall tilskuere og TV-seere er en enorm milepæl for ligaen, sier Elitehockey-leder Cato Cocozza til EHLs hjemmeside.
Klubbenes satsing på sosiale medier har økt de siste årene og gir resultater. Ifølge EHLs tall fra Hockeypuls kan de ti klubbene vise til totalt over 100 millioner visninger i sosiale medier forrige sesong!
Stor SoMe-økning
Storhamar har flest av de totalt 45.885.446 sidevisningene på Facebook mens Vålerenga topper den såkalte profilvisningsingstabellen på Instagram.
VIF har også flest besøk på nettsiden der de ti klubbene som helhet oppnådde 2.979.926 sidevisninger.
- Hockeyåret 2024 har vært en enestående suksess på alle fronter, med rekordhøy deltakelse fra entusiastiske tilskuere, både på arenaer og foran TV-skjermer. Pride Week markerer et viktig steg mot inkludering, og økt engasjement på sosiale medier viser sportens voksende appell. Med denne sesongen friskt i minnet, ser vi allerede frem til å fortsette utviklingen til neste år! oppsummerer liganettsiden.